poniedziałek, 5 października 2015

100% Shea Butter, Organic Heaven


Masło Shea jest odżywczym.. tłuściochem :) a nawet królem tłuściochów!
Zaczynając od podstawy.. masełko to jest olejem powstałym z nasion świętego Afrykańskiego drzewa, które nosi nazwę Masłosz Parka Butyrospermum parkii Vittelaria parradoxa).
Shea jest też nazywana potocznie masłem karité (z  j. francuskiego: życie). Nasiona z owoców naszego ''drzewka'' ( rośnie do 15m ;p) rozdrabnia się i wygotowuję tłuszcz. Olej ma postać bryłkowatego i twardego masła, w kolorze lekko beżowej bieli.
Aby móc je użyć, należy najpierw rozgrzać odpowiednią dozę masła w dłoniach do uzyskania tłustego oleju. W Afryce masło Shea jest stosowane także w kuchni ;)
Ma lekko orzechowy zapach- mi trochę przypomina zapach oleju lnianego (lub nie posiada go wcale- ale to zły znak, oznacza, że masło jest rafinowane)


Cena: ok. 37zł/ 150ml


Niestety najczęstszą formą, którą możemy spotkać w kosmetykach jest oczyszczone masło shea (rafinowane). Osobiście ZAWSZE wybieram nierafinowane oleje. 


Masło zawiera niespotykane związki niezmydlające się, które nominują Shea do stosowania w lecznictwie. Działa przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie, zapobiega rozwojowi nowotworów, a także jest nieocenione w dolegliwościach dermatologicznych.


Grudkowata konsystencja, trzeba dobrze roztopić w dłoniach przed aplikacją.


WŁAŚCIWOŚCI masła Shea:
  • przywraca jędrność i elastyczność skóry
  • długotrwałe, dogłębne nawilżenie i odżywienie skóry i włosów (zwłaszcza wysokoparowatych!)
  • chroni skórę przed wolnymi rodnikami, odmładza
  • naturalny filtr UV
  • ochrona skóry przed zimnem, wiatrem i mrozem
  • łagodzi zmiany alergiczne (wysypki, świąd, pieczenie, łuszczyca itp.)
  • uelastycznienie i wygładzenie struktury włosa
  • w 100% bezpieczne w użytku dla niemowląt (np. odparzenia) i kobiet w ciąży (zapobieganie i leczenie rozstępów)
  • leczy rany (zastosowanie w leczeniu trądziku)
  • łagodzi stany zapalne związane z osteoporozą
  • przynosi ulgę zmęczonym, napiętym i bolącym mięśniom
  • właściwości przeciwzapalne i antybakteryjne
  • stosowany na cellulit, opryszczkę, dermatozę, wypryski, odmrożenia, ukąszenia owadów, poparzenia słoneczne, popękaną skórę pięt i łokci, uszkodzenia skórne spowodowane wysoką temperaturą lub radioterapią, stwardnienia skórne, reumatyzm
  • niweluję plamy na skórze
  • szybko się wchłania i długo pozostaję w głębszych warstwach skóry



Shea ma korzystne działanie latem jak i zimą. Nie brudzi ubrań, do skóry suchej, skłonnej do alergii jak i do tłustej i trądzikowej. 


Metalowe, lekkie opakowanie.


Masło ma ogrom zastosowania. Można mieszać je z kremami, robić domowe peelingi, stosować do olejowania włosów, masażu, dodawać i mieszać z innymi kosmetykami lub stosować w czystej postaci. Z pewnością jest to najcenniejsze masło, wielowitaminowe, kwasowe i tłuszczowe.. nie sposób wymienić wszystkich korzystnych przykładów zastosowania Shea, ale jedno jest pewne.. jest odpowiednie dla każdego przedziału wiekowego i każdy powinien zaopatrzyć się w to ''święte'' mazidło ;))

22 komentarze:

  1. U mnie najlepiej sprawdza sie przy pielęgnacji wlosow. Organic Curl System wyniszczył je na maxa i rzeczywiscie tylko shea daje rade.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak.. mnie też uratowało włosy.. a było tragicznie po złym rozjaśnianiu..

      Usuń
  2. u mnie shea nie bardzo się sprawdza solo :) w kremach, maskach do włosów jest dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O, brzmi zachęcająco :D Może się pokuszę o kupno czegoś, co zawiera shea.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto wypróbować :) ja wole czyste, nie jako dodatek w gotowym kosmetyku, bo mogę dostosować odpowiednią ilość do potrzeb. Świetnie działa, kiedy mieszam z szamponem, bo mam trochę ''spalone'' włosy, więc niweluję to przesuszenie, jejkuu płakać mi się chcę jak mówię o moich włosachhhhhh ~T0T~

      Usuń
  4. Tyle o nich czytamy a żadnego jeszcze nie miałyśmy. Wstyd....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'xD .. dużo czytam o dobrych kosmetykach, wychwalanych na wszystkie strony i wiele z nich nawet w dłoni nie trzymałam, jeszcze :P więc nie ma się co wstydzić, jak przyjdzie czas to wypróbujecie :)

      Usuń
  5. Uwielbiam masło shea! TO jedyne masło, które nie zapycha mi skóry twarzy, więc jest podstawą do moich samokręconych kremów :) Ale na ciało i włosy też się doskonale nadaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że niesamowite.. :D podczas mojego pierwszego użycia na twarzy dostałam szoku, że mnie nie wysypało po takim mega natłuszczeniu!
      O boziuu.. >.< naprawdę podziwiam wszystkie osoby, które same kręcą kosmetyki!

      Usuń
    2. Tak, za to jak kiedyś eksperymentowałam z kokosowym, mango i babassu... nie polecam, chyba że jesteś mega odważna :D A kosmetyki robię proste, ale nie mniej skuteczne!

      Usuń
    3. W prostocie moc! Im krótsza lista składu tym lepiej! Jakby takie w drogeriach sprzedawali to nikt problemów dermatologicznych by nie miał ( i ogólnie zdrowotnych..)
      ..a co to za tajemniczą mieszankę podajesz.. 0.0 aż tak odważna chyba nie jestem.. -o-' coś czuję dziwne i podejrzane działanie 'xd

      Usuń
  6. na mnie masło shea dobrze nie działa

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie występuje najczęściej jako jeden ze składników kosmetyku ale myślę, że warto się skusić na taką formę. Z pewnością produkt wart uwagi

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do tej pory masło shea miałam jedynie z organique:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie czaje się na coś z organique, ale jeszcze nie wiem na co się zdecydować xD'

      Usuń
  9. Kocham masło Shea! Ostatnio kupiłam sobie w sklepie z półproduktami bo od paru dni mam problemy z suchymi skórkami przez to zimne powietrze i wiatr :((

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam to masełko, idealnie nawilża i przywraca mojej skórze gładkość <3

    OdpowiedzUsuń

Komentarze złośliwe, wulgarne lub z linkami niemającymi nic wspólnego do danego posta nie będą publikowane :)